En lugn jogg?

Sprang idag för andra gången med lördagens inköp (Garmin 410). Har provat älsklingens några gånger innan men nu har jag köpt en egen. Dagens mål med passet var dels att jogga ur benen efter gårdagens trötta pass men även att försöka hålla en lite lägre puls. Jag lyckades möjligtvis med det första förutom att det verkar ha hänt något med vaden som strejkar nu ikväll. Det andra misslyckades jag med totalt. Pulsen höll sig för hög trots att jag försökte jogga, det märktes heller inte på tiden direkt.

Efter varje kilometer insåg jag att det gick för fort (vilket såklart även syntes på pulsen) och försökte sakta ner, i min värld joggade jag lite sakta men insåg vid varje kilometer att tiden höll sig granska jämn. Hur ska jag kunna jogga på lördag? Eller jogga behövs inte, men hålla ett lägre tempo och en lägre puls?

Klocka eller inte på lördag?

6,4 km - 33.44 min - 5.18 min/km

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0