Snöregnhagel

När jag kom ut från jobbet idag och skulle cykla hem tyckte jag att det va så behagligt ute att jag nog skulle åka hem och springa ute istället för på gymmet. Hem cyklade jag, åt en macka, tvekade några minuter men som tur va blev det paus på tvn (måste ha varit meningen att jag skulle ge mig ut). Så ombytt och klar för att ge mig iväg trots tröttheten, nästan så jag kände mig lite peppad till och med. Men, det skulle så klart komma att gå över.. Väldigt snart till och med..
Väl utanför porten inser jag att det regnar, snöblandat. Tänkte tanken att gå upp och hämta regnjackan men sprang istället innan jag hann ångra mig. Efter tio minuter kom något som jag mer skulle vilja kalla hagel, ont gjorde det i alla fall. Jag fortsatte och det hela kändes mest som regn. På slutet kollade jag på min tröja och insåg att det faktiskt snöade ute. En himla blandning av värder helt enkelt, och ändå så kändes det så himla skönt, kanske ännu skönare efter en varm dusch och mat i magen.

ca. 35 minuters löpning - längd oklart

Lyckan är att jag inte behövde gå, sprang hela tiden förutom vid trafikljusen. Det finns hopp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0