Ett levande frågetecken

Idag lyckades jag med en sån där jobbig och pinsam sak igen.. Jag tog mig från jobbet i tid för att hinna med lite ärenden på stan. Väl uppe på stan så träffar jag på en person som hälsar på mig, och ja, jag känner igen henne och vi börjar prata. Hon är väldigt bekant och jag vet att jag känner henne men jag har inte en blekaste aning om vem hon är, alltså i vilket sammanhang jag känner henne ifrån. Men, ändå så säger jag inget utan pratar på och lyckas hålla samtalet flytande utan att avslöja mig (om jag nu inte såg ut som ett levande frågetecken vill säga).

Två timmar efter mötet med denna människa ploppar det upp. Det är ju min gamla frisör, hon som blev mammaledig och som inte verkar vara kvar där jag klipper mig. Så här i efterhand känner jag mig urbota korkad och undrar varför jag inte frågade vem hon va..

Slutsatsen på dagens händelse är: pinsamt! (men sånt som händer)

Lite komiskt är det allt att jag faktiskt har en klipptid inbokad imorgon, dock inte med henne och tur är väl kanske det.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0