tjugoen

Jag har tränat för dåligt och det är 32 dagar kvar. Det är så dags att komma på att det är hög tid för träning, att mitt mål blir svårt att nå med hänsyn tagen till min dagsform. Jag har varit dålig på att planera och prioritera den senaste tiden, det som gick så bra ett tag förut. Men, nu ska jag göra ett nytt försök.

Hade redan reviderat mitt mål, det nya är att ta mig runt de tjugoen kilometrarna, oavsett tid. Sedan började jag fundera, räkna och kolla Runkeeper. Började med att räkna ut ungefär vilken snitthastighet jag skulle behöva hålla på Göteborgsvarvet för att lyckas nå mitt mål. Tyckte tiden lät för snabb och bestämde mig för att jämföra med mina senaste löprundor. På mina samtliga rundor senaste tiden, förutom långpassen, ligger jag på en snittid under den jag behöver ligga på. Plötsligt blev jag lite gladare och mer motiverad att hålla mig till min träningsplan.

Har även gjort upp ett träningsschema som jag måste följa nu sista veckorna för att ens orka ta mig runt. Nu är jag taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0