Härlig känsla

Idag trotsade jag min påvägattbliförkyld-känsla och begav mig ut på en runda, ångesten är ett faktum så jag behöver springa dels för min fysiska form men även för det psykiska inför varvet. Det blev 6 km på 33.41 min. Riktigt glad över tiden men ännu gladare över känslan. Halvvägs kom jag på att på de här kortare rundorna kan jag ju inte lalla runt i något långpass-tempo utan måste trycka på lite mer. Så med tre kilometer kvar trappade jag inte ner på farten utan fortsatte i samma tempo som innan och kom hem lite tröttare än vanligt men sååå mycket nöjdare. Jag tolkar det som att mina kära intervaller, som jag faktiskt älskar, har gett resultat trots dåligt med distanslöpning.

Nu håller vi bara tummarna för att förkylningen håller sig borta!

6 km, 33.41 min (5.17 min/km)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0