Not yet a teenager

Ikväll hade jag tänkt trotsa magen (som är svullen och gör ont ont ont) och gå till gymmet för att köra lite styrka. Väl framme kom jag på att det va ikväll de hade någon special-dag med diverse grejer så min styrketräning blev väldigt komprimerad då jag istället valde att stå i kö för att väga mig/mäta fett- och muskelmassa samt få reda på min biologiska ålder.. Det tog en halv eeeeeevighet men jag tycker ju att det är lite intressant så så fick det bli.

Jag hade 20,2 % fett och 75,7 % muskelmassa. Det va helt okej värden men han rekommenderade mig att bygga lite mer muskler. När vi diskuterade vidare ändrade han sig och tyckte istället att jag skulle gå ner några kilon för att bli lättare i och med att jag mest löptränar och därmed inte bör styrketräna på samma sätt, vilket jag även fick tips på. Hittills gick ju det hela ganska bra tyckte jag.. Det va först när vi kom till min biologiska ålder som det blev lite tokigt så att säga hehe. Det är ju bra att ha en låg biologisk ålder men det är tydligen inte bra att ha allt för låg ålder. Mina 12 (!) år va inget han direkt rekommenderade. Men som sagt, minska några kilo fett så är allt löst hehe.

När jag väl kom hem fick det bli lite pilates i och med att jag inte han köra mer styrka innan gymmet de stängde. Imorn är det löpträning planerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0