Fartlek

Den här veckan gör jag en liten omkastning av träningen för att lyckas få ihop det, eller åtminstone försöka få ihop det. Därmed blev det träning idag trots att måndagar brukar vara vilodagar vilket tydligen mina ben kom ihåg. Riktigt seg i benen idag. Blev iaf lite fartlek enligt träningsschemat. Började med typ 5 min cykel i väntan på att ett löparband skulle bli ledigt. Sen blev det 1 km, 6 min uppvärmning. Därefter fartlek i typ 33 min, 6 km, och avslutningsvis 2 km nedjogg, 11 minuter. Totalt 9 km på 50 minuter. Fartleken bestod av olika långa intervaller där jag körde 12 km/h och det lugnare på 9,5 km/h. Inte jättesnabbt men det räckte och jag höll mig i från mjölksyran! :)

Nu så här i efterhand känns det riktigt bra. Trött i benen, men det ska man väl vara efter ett träningspass :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0