Intervaller

Någon träning blev det inte igår. Kom hem från jobbet strax efter 19 plus att jag gjorde ytterligare en insats efter lite mat. Så nej, någon träning blev det inte. Lite dåligt samvete hade jag allt men efter en massa sömn inatt (ja, jag har sovit så himla bra trots att jag var ensam vilket gör mig lycklig) så kände jag mig mycket piggare och det dåliga samvetet försvann.

Hur som helst så tog jag igen gårdagens träning idag. 3 km uppvärmning 11km/h därefter 5 x 80 sek på 14,5km/h med 45 sek ståvila och därefter nedjogg på 2 km 11km/h.  Totalt blev det väl ungefär 6,5 km. Enligt träningsschemat skulle intervallerna dock ha sprungits på 18km/h. Det är något som känns som en omöjlighet. Jag vet att det inte är omöjligt, men just nu känns det så. Det kommer :) Sprang iaf den första intervallen på 15km/h men kände mjölksyran komma, den man skulle undvika och därmed saktade jag ner.

Idag är det 24 dagar kvar till tjejvasan och jag har fortfarande bara åkt skidor vid ett tillfälle, 1 mil. På tok för lite! Hur ska det gå med mitt mål? Att förbättre min tid med 12 minuter (?) jämfört med förra året. Good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0