Första löprundan på länge

I tisdags gick jag återigen på core med boll. Riktigt roligt faktiskt. Det verkar ju ge något också eftersom jag har grym träningsvärk (sträckning?) i höger sida. Synd bara att passet endast finns en kväll i veckan men får väl hitta något mer roligt pass :)

Igår passade jag även på att ge mig ut på premiärlöpturen för hösten. Med tanke på att det närmar sig två månader sedan jag sprang sist (och ytterligare en månad innan det) så hade jag inga höga förväntningar. Tog med mig min mp3-spelare och gav mig iväg. 27.20 minuter senare va jag hemma igen. Underbart! Inte ett promenadsteg på hela rundan, som visserligen inte är längre än 5 km men ändå. Jag va riktigt lycklig när jag kom hem. Bara för det har jag idag gått och köpt mig en billig mp3-spelare som jag kan sätta fast i kläderna. Rätt dålig batteritid men duger alldeles utmärkt till syftet! :)

Nu får det helt enkelt bli fler löpturer närmsta tiden. Göteborgsvarvet 2011, here I come! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0