Skärvor

Idag har mitt bullbak äntligen blivit av. Dock är jag ingen talang i köket vilket gör min sambo orolig så fort jag rör en kniv. Bullbak innebär inte så mycket knivar men ändå klarade jag av att misslyckas med hälften av degen så det blev inga kanelbullar. Vaniljbullarna klarade sig i utröstningen när det inte blev så många bullar.

Har även ägnat en del av dagen åt att städa. Det beror främst på att det blev ytterligare en liten olycka i köket. Lagom när jag hade diskat klart och staplat ett, enligt mig väldigt vackert, torn så bestämde sig den översta plastbunken för att ramla rakt ner och knuffa ett glas utför stupet från diskbänken. Glasskärvor över hela köksgolvet, och hallgolvet för den delen. När jag ändå fortsatte städningen inne i vardagsrummet hittade jag glasskrävor i en hylla, dessa är dock inte från idag utan spår från vårt lilla nattbesök för ett antal månader sen. Jag fullkomligt hatar glas just nu och dricker därför läsk ur burk ikväll :)


Ps. Det blev förlust i hockeyn och någon träning har inte blivit av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0