Varje dag lär man sig något nytt...

Idag har jag lärt mig något nytt; anledningen till att det står kallt kaffe i receptet på chokladbollar.

Rastlös som jag blir nuförtiden så fick jag för mig att jag skulle baka och valet föll på chokladbollar. Gick smidigt ända tills jag hade kokat kaffet och skulle hälla det i smeten. Frågade kocken om det spelade någon roll om kaffet va varmt eller kallt. Men det kunde det ju inte göra kom vi fram till. Tji fick vi eftersom kaffet är varmt så smälter smöret vilket innebär att smeten blir mer rinnande än fast vilket gör det svårt att rulla några bollar. Efter en stund i frysen blev det i alla fall några chokladbollar även om de inte blev de finaste.

Alltid lär man sig någonting nytt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0